ELoGE Çerçevesi

11 Eylül 2024 yılında kabul edilen ikinci ELoGE çerçevesi 12 ilke, her ilke için üç hedef ve her hedef için de iki gösterge içeriyor.
Toplamda ise 12 ilke, 36 hedef ve 72 göstergeden oluşuyor.

İlke 1. Demokratik Katılım

Yasama organları, meclisler ve diğer kamu kurumları için düzenli, özgür ve adil seçimler ile kamu kurumlarının hizmet verdikleri kişilerle anlamlı etkileşim kurmasını içeren etkili ve kapsayıcı demokratik katılım sağlanmalıdır.

HEDEFLER
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 1.1. İnsanlar, politika ve karar alma süreçlerinin merkezindedir. Tüm cinsiyetlerin siyasi ve kamusal karar alma süreçlerine dengeli katılımı sağlanmakta; dezavantajlı ve kırılgan gruplar da dahil olmak üzere tüm insanların geniş katılımı teşvik edilmektedir.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 1.1.1. Katılımcı demokratik mekanizmalar – yerel yönetim tarafından düzenli olarak organize edilen kamuya açık istişareler, vatandaş meclisleri, belediye toplantıları, katılımcı bütçeleme girişimleri (yeşil girişimler için katılımcı bütçeleme dahil) ve referandumlar gibi katılımcı uygulamalar.
    • 1. Düzenli paydaş haritalama ve değerlendirme raporları.
    • 2. Kamuya açık istişare kayıtları, toplantı tutanakları, katılım listeleri ve alınan geri bildirimler dahil .
    • 3. Uygulanan katılımcı mekanizmaların kayıtları, sorular, katılımcı listeleri vb. dahil (katılımcıların cinsiyet, yaş grupları, eğitim durumları bazlı dağılımı).
    • 4. Katılım süreçlerini koordine etmekle görevli özel birimler/atanmış meclis üyeleri.
    • 5. Katılım süreçlerinin oluşturulmasına yönelik dış iş birliklerinin varlığı.
    • 6. Kamuya/genel ilgi alanlarına yönelik konular, çevresel konular dahil olmak üzere, kalıcı komitelerin ve toplum meclislerinin varlığı.
  1. 1.1.2. Yerel yönetim, politika ve karar alma organlarında tüm cinsiyetlerin, dezavantajlı ve kırılgan grupların temsilini ölçmek amacıyla ayrıştırılmış veri toplamaktadır.
    • 1. Politika ve karar alma organlarının yapısı, cinsiyet dağılımını içerir.
    • 2. Toplantı tutanakları, cinsiyet temsili konularında yapılan tartışmaları veya alınan önlemleri gösterir.
    • 3. Yerel yönetim politikalarının uygulanmasına dair raporlar, özellikle toplumsal cinsiyet eşitliği alanında.
    • 4. Atanmış kurullara ait faaliyet raporları (örneğin: eşit fırsatlar/toplumsal cinsiyet politikası, göçmenler, engellilik, Mahpuslar ve Kadın Mahpusların Hakları Temsilcisi gibi).
    • 5. Çevresel karar alma süreçlerine yeterince temsil edilmeyen grupları dahil etmeye yönelik mekanizmalar.
  1. 1.2. İnsanlar, politika ve karar alma süreçlerine doğrudan ya da çıkarlarını temsil eden meşru ara yapılar aracılığıyla erişme ve katılma fırsatına sahiptir. Bu sayede alınan kararlar çoğunluğun iradesini yansıtırken, azınlığın hakları ve meşru çıkarları da gözetilir.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 1.2.1. Yerel yönetim, karar alma süreçlerinde toplum içindeki farklı kimlikleri olan ve demografik özelliklere sahip temsilcilerden oluşan meşru ara yapılarla (örneğin özel veya kamu kuruluşları) etkileşim kurar.
    • 1. Ara yapılarla (örneğin özel veya kamu kuruluşları) karar alma süreçlerindeki rol ve sorumluluklarını belirten anlaşmalar veya mutabakat metinleri.
    • 2. Yerel yönetim ile ara yapılar arasındaki toplantıların ve etkileşimlerin belgeleri.
    • 3. Toplum içindeki farklı geçmişlere sahip temsilcilerden, karar alma süreçlerine katılımları hakkında alınan raporlar veya görüşler.
    • 4. Kamu politikaları, çevre politikaları dahil olmak üzere, düzenli istişareler ve geri bildirim mekanizmaları.
  1. 1.2.2. Yerel yönetim, toplumun geniş bir kesimini temsil eden paydaşlardan, özellikle de marjinalleşmiş veya yeterince temsil edilmeyen gruplardan aktif olarak görüş almaya çalışır.
    • 1. Marjinalleşmiş veya yeterince temsil edilmeyen gruplarla yapılan erişim çalışmaları veya istişarelerin kayıtları.
    • 2. Katılımda kapsayıcılığı teşvik etmeye yönelik girişimlerin belgeleri, örneğin dil erişilebilirliği önlemleri veya engelli bireyler için düzenlemeler.
    • 3. Topluluk gruplarının karar alma süreçlerine katkılarının etkisini ölçen raporlar.
    • 4. Çevresel bilgilerin paylaşılması ve halktan geri bildirim toplanması için halka açık erişilebilir platformlar.
    • 5. Sivil toplumun sürece dahil edilmesi ve çevre konularında uzman STK’larla iş birliği yapılmasına yönelik çabalar.
  1. 1.3. Seçimler, herhangi bir hile olmaksızın, ulusal yasalar, Avrupa standartları ve seçim geleneği doğrultusunda özgür ve adil bir şekilde gerçekleştirilir. Bu gelenek, örneğin Avrupa Hukuk Yoluyla Demokrasi Komisyonu’nun (Venedik Komisyonu) seçim konularına ilişkin iyi uygulama kodunda özetlenmiştir.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 1.3.1. Seçim süreci, oy vermenin önemi ve seçimlere etkili bir şekilde nasıl katılım sağlanacağı konularında halkı bilgilendirmek amacıyla yerel yönetim tarafından uygulanan seçmen eğitimi ve farkındalık artırma programları.
    • 1. Broşürler, el ilanları ve çevrimiçi içerikler gibi geliştirilen eğitim materyalleri ve kaynaklar (Nasıl belediye meclisi üyesi olunur vb.)
    • 2. Uygulanan seçmen eğitimi programlarının kayıtları, tarihleri, yerleri ve katılımcı geri bildirimleri dahil.
    • 3. Seçmen eğitimi girişimlerinin uygulanmasından önce ve sonra yerel seçimlerdeki seçmen kayıt oranları ve katılım verileri.
    • 4. Çevresel karar alma süreçlerine ilişkin yayımlanan bilgiler.
  1. 1.3.2. Yerel yönetimler, yetki alanları kapsamında seçim gözlem faaliyetlerini güçlendirmek, kampanya süreçlerinde dürüstlük ve şeffaflığı sağlamak, seçmen kayıt sistemlerinin doğruluğunu ve güvenliğini korumak amacıyla çeşitli önlemler uygular.
    • 1. Oy verme istasyonlarının kurulumu ve yönetimine dair kayıtlar, konumlar, personel durumu, erişilebilirlik önlemleri, bağımsız gözlemciler ve oy sayım prosedürleri dahil.
    • 2. Kampanya finansmanı, reklam ve davranış kurallarını belirleyen kampanya düzenlemeleri ve yönergeleri.
    • 3. Seçmen kayıt sistemlerinin doğruluğunu ve güvenliğini korumaya yönelik çabaları gösteren kayıtlar, örneğin düzenli denetimler ve güvenlik protokolleri.
    • 4. Çevresel bilgilere erişim bu kanallar aracılığıyla sağlanmalıdır.
Yerel yönetimimiz, karar organları, meclisler ve diğer kamu kurumları için düzenli, özgür ve adil seçimler yaparak etkili ve kapsayıcı demokratik katılımı güvence altına alır. Tüm karar alma süreçlerimizde halkla anlamlı bir şekilde etkileşim kurmaya ve onların görüşlerine değer vermeye kararlıdır.

İlke 2. İnsan Hakları

Herkesi koruyan ve adalet, onur, eşitlik ve saygı değerlerini içeren insan haklarına saygı, Avrupa Konseyi Statüsü (ETS No. 1) ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi (ETS No. 5) dahil olmak üzere Avrupa ve uluslararası standartlara uygun şekilde güvence altına alınmalıdır.

HEDEFLER
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 2.1. Uygun yasalar, kurumlar, prosedürler, uygulamalar ve normlar; çevre hakları da dahil olmak üzere insan haklarının güçlü bir şekilde geliştirilmesini, teşvik edilmesini, korunmasını ve etkin bir şekilde kullanılmasını sağlar.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 2.1.1. Yerel politika ve düzenlemelerin, çevresel refah da dahil olmak üzere insan hakları üzerindeki etkileri düzenli olarak değerlendirilir; bu değerlendirmeler yerel insan hakları ve çevre örgütleriyle iş birliği içinde gerçekleştirilebilir.
    • 1. Yerel düzeyde İnsan Etkisi Değerlendirmesi ile ilgili raporlar/çalışmalar.
    • 2. İnsan hakları örgütleri ve dış paydaşlarla girişimler, projeler vb. konularda iş birliği.
    • 3. Politikaların entegrasyonu/güncellenmesine dair raporlar veya açıklamalar; değerlendirme bulgularına dayanarak uygulanan somut değişikliklerin vurgulanması.
    • 4. Yerel düzeyde politikaların Çevresel Etki Değerlendirmesine dair kanıtlar (örneğin hava kalitesi, çevrenin genel sağlığı vb.)
    • 5. Konutlarda ve kamu binalarında enerji verimliliğini teşvik eden politikalara dair kanıtlar.
  1. 2.1.2. İnsan hakları ihlalleri ve çevre ihlallerini ele almak üzere, Ombudsman Kurumu'nun varlığı da dahil olmak üzere sağlam izleme, raporlama ve şikayet mekanizmaları kurulmuştur.
    • 1. Temiz, sağlıklı ve sürdürülebilir bir çevrede yaşama hakkı, bir insan hakkı olarak tanınmaktadır.
    • 2. Yerel Ombudsman Kurumu veya benzeri denetim organlarından yıllık raporlar veya özetler.
    • 3. Bireysel şikayet vakalarına dair kayıtlar; şikayetin belgelenmesi, soruşturma süreci ve çözümüne ilişkin dokümantasyon.
    • 4. Yerel makamların ulusal veya uluslararası insan hakları raporlama mekanizmalarına ve/veya ağlarına katılımı.
    • 5. Çevre haklarının izlenmesi ve raporlanmasına dair kanıtlar
  1. 2.2. Tüm bireyler için eşitlik, ayrımcılık ve nefretten yeterli koruma sağlayan, çeşitliliğin saygıyla karşılandığı daha kapsayıcı toplumlar inşa etmek amacıyla aktif olarak teşvik edilmektedir.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 2.2.1. Yerel yönetim çalışanları ve toplum paydaşları için, çevrenin insan hakları boyutlarını da içeren çeşitlilik ve kapsayıcılık eğitim programları, kapasite geliştirme faaliyetleri veya farkındalık artırma girişimleri düzenlenmektedir.
    • 1. Yerel yönetim çalışanları ve toplum paydaşları için düzenlenen çeşitlilik ve kapsayıcılık eğitim oturumlarına katılım belgeleri.
    • 2. Eğitimlere, kapasite geliştirme veya farkındalık artırma faaliyetlerine katılanlardan alınan geri bildirim anketleri.
    • 3. Sunum slaytları, el broşürleri veya çevrim içi kurs içerikleri gibi eğitim ve tanıtım materyalleri.
    • 4. Çevrenin insan hakları boyutlarıyla ilgili yerel yönetim politikalarının uygulanmasına dair raporlar.
  1. 2.2.2. Yerel yönetim tarafından, sağlıklı bir çevreye erişim dahil olmak üzere mevcut uluslararası ve ulusal ayrımcılık karşıtı mevzuatın uygulanmasına yönelik düzenlemeler hazırlanmıştır.
    • 1. Belediye düzenleme ve politikaları, çeşitli gerekçelerle ayrımcılığı açıkça yasaklamaktadır.
    • 2. Ayrımcı uygulama vakaları belediye yetkilileri tarafından soruşturulmakta ve yaptırımlara tabi tutulmaktadır.
    • 3. Belediye düzeyinde ayrımcılık vakalarını ele almak için mevcut mekanizmaları gösteren belgeler.
    • 4. Temiz, sağlıklı ve sürdürülebilir bir çevrede yaşama hakkını koruyan düzenlemelere dair kanıtlar.
  1. 2.3. Toplumdaki tüm bireylerin, tüm cinsiyetler ile daha az ayrıcalıklı ve savunmasız gruplar dahil olmak üzere, çeşitliliği ve kapsayıcılığı aktif olarak desteklenmektedir; bu destek, hedefleri, amaçları ve izleme mekanizmalarını belirten özel stratejiler ve planlar aracılığıyla sağlanmaktadır.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 2.3.1. Benimsenmiş ve uygulanmış Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Stratejileri.
    • 1. Amaçlar, hedefler ve izleme mekanizmalarını içeren; cinsiyet eşitliği, dezavantajlı ve savunmasız gruplara destek ile diğer çeşitlilikle ilgili hedefleri kapsayan çeşitlilik ve kapsayıcılığı teşvik etmeye yönelik stratejik planlar.
    • 2. Bu stratejik planların uygulanmasına dair ilerleme raporları.
    • 3. Bu stratejik planların uygulanmasına dair ilerleme raporları.
    • 4. Çevresel projeler için yeşil katılımcı bütçeleme girişimlerine dair kanıtlar.
  1. 2.3.2. Benimsenmiş ve uygulanmış topluluk katılımı girişimleri; çevresel projeler ve doğayla uyumu teşvik eden girişimler dahil.
    • 1. Faaliyet raporları ve girişim özetleri.
    • 2. Katılım kayıtları.
    • 3. Geri bildirim anketleri ve formları.
    • 4. Çevresel konular gibi alanlarda katılımcı bütçeleme girişimlerine dair kanıtlar.
Yerel yönetimimiz, herkes için insan haklarına saygıyı gözetir ve savunur; adalet, onur, eşitlik ve saygı değerlerinin eylemlerimizin merkezinde olmasını sağlar. Avrupa Konseyi Statüsü ve Avrupa İnsan Hakları ve Temel Özgürlükler Sözleşmesi dahil olmak üzere Avrupa ve uluslararası standartlara bağlı kalırız.

İlke 3. Hukukun Üstünlüğü

Hukukun üstünlüğüne saygı gösterilmeli ve böylece herkes için öngörülebilir yasaları da içeren hukuki güvenlik sağlanmalıdır. Bu çerçevede herkes onurlu, eşit, akılcı ve orantılı bir şekilde muamele görmelidir. Ülke genelinde güçler ayrılığı ve yargı bağımsızlığı garanti altına alınmalıdır.

HEDEFLER
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 3.1. Hukukun üstünlüğü geçerlidir ve hukuki kesinlik garanti altındadır; yasaların çıkarılması süreci şeffaf, hesap verebilir ve demokratik biçimde yürütülür.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 3.1.1. Kararlar, prosedürler, yönetmelikler (çevre yasaları dahil) ve diğer kararlar, yasaların belirlediği kurallara uygun olarak kabul edilir ve açık ve erişilebilir bir formatta yayımlanır.
    • 1. Politika ve düzenlemeler ile ilgili yapılacak toplantıların tanıtım dokümantasyonu (davetiye, broşür, bülten vb.)
    • 2. Yerel yasaların ve politikaların geliştirilmesi veya değiştirilmesiyle ilgili kamu toplantıları, duruşmalar veya istişarelerdeki toplantı kayıtları.
    • 3. Geri bildirim ve katkıların entegrasyonuna dair bilgi materyalleri, örneğin broşürler ve el ilanları.
    • 4. Saklanan belgelere erişim için tanımlanmış yöntemler.
    • 5. Çevresel karar alma süreçlerine dair kayıtlar.
  1. 3.1.2. Şeffaflık ve hesap verebilirlik raporları, temel yasama faaliyetlerini, kararları ve bunların yerel topluluk üzerindeki etkilerini, ayrıca karar alma süreciyle ilgili bilgileri ortaya koyar.
    • 1. Yerel yönetimlerin hukuki ve politik eylem ve kararlarını özetleyen raporlar, sürecin tanımını da içerir (meclis tartışmaları, oylamalar vb.)
    • 2. Eylem ve kararların yerel topluluk üzerindeki olası etkilerini gösteren dokümantasyon ve bilgi materyalleri (örneğin, yeni bir imar planı için sosyo-ekonomik çalışma).
    • 3. Herkese açık olarak erişilebilen (çevrimiçi ve/veya çevrimdışı) karar kayıtları/veritabanları/kayıt defterleri/kütükler.
    • 4. Danışma organlarının toplantılarının canlı yayınları ve görsel-işitsel kayıtları.
  1. 3.2. Hukukun herkese eşit uygulanmasını ve ayrımcılığın önlenmesini sağlamak, ayrıca kamu otoriteleri tarafından keyfiliği ve yetki kötüye kullanımını önlemek amacıyla yasal güvenceler dahil çeşitli önlemler yürürlüktedir.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 3.2.1. Yerel hukuk çerçevesi, çevrenin insan hakları boyutu da dahil olmak üzere, belediye düzeyinde hukukun önünde eşitliği ve ayrımcılıktan özgürlüğü güvence altına alır.
    • 1. Erişilebilirlik izleme sistemleri/ölçütleri/göstergeleri; hizmetlerin mevcudiyeti, engelli bireylerin erişimi, çeşitli dillerde bilgi sunumu gibi verileri içerir.
    • 2. Hizmet kalitesi raporları, yanıt süresi ve hizmet erişilebilirliğini dikkate alır.
    • 3. Belediye hizmetlerine ilişkin geri bildirim kayıtları.
    • 4. Çevresel konularla ilgili çözüm yollarına dair kayıtlar.
  1. 3.2.2. Uygunsuz kararlar veya ihmaller ve bunlardan kaynaklanan eylem ya da eylemsizlikler için etkili ve orantılı çözüm yolları mevcuttur.
    • 1. Yerel otorite düzeyinde kamu görevlilerinin yetkiyi kötüye kullanmasını önleyen yasal güvenceler çerçevesini gösteren erişilebilir ve kamuya açık dokümantasyon.
    • 2. Çalışanlara / kamu görevlilerine görevlerini yerine getirirken eşitliği, ayrımcılığın önlenmesini ve etik davranışı teşvik etmeye yönelik kapasite geliştirme, eğitim veya farkındalık artırma girişimleri.
    • 3. Kamuya açık organizasyon şeması.
    • 4. Vatandaşları hakları ve mevcut yasal güvenceler hakkında bilgilendiren, örneğin yasal korumalar ve şikayet/bildirim mekanizmaları gibi konularda topluluk farkındalık girişimleri.
  1. 3.3. İdari işlemler/kararlar gerekçelendirilmelidir.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 3.3.1. Yerel otorite tarafından alınan idari kararların, yasal gerekliliklere uygunluğunu ve sunulan gerekçeyi değerlendirmek amacıyla periyodik olarak gözden geçirilmesi yapılır.
    • 1. Denetim planları, yerel otoritenin idari kararları sistematik olarak nasıl denetlemeyi amaçladığını detaylandırır.
    • 2. İdari kararlara ilişkin denetim raporları, yerel otoritenin resmi web sitesi veya idari ofisi aracılığıyla kamuya açık şekilde erişilebilir.
    • 3. Karar şablonları, yeterli gerekçelendirme ve yasal gerekliliklere uyumun entegrasyonuna olanak tanır.
  1. 3.3.2. İdari kararların alınmasında görev alan belediye personeline yönelik kapasite geliştirme ve eğitim programları, çevre düzenlemeleriyle ilgili eğitimleri de içermektedir.
    • 1. Eğitim müfredatları / dokümantasyonu.
    • 2. Katılımcılardan alınan geri bildirim anketleri ve formları.
    • 3. Kapasite geliştirme ve eğitim programlarına yönelik izleme sistemleri.
Yerel otoritemiz Hukukun Üstünlüğü ilkesine bağlılığını sürdürmekte, paydaşlar ve sakinler için güvenli bir hukuk çerçevesi sağlamaktadır. Eşit muameleyi, gerekçeli karar almayı ve güçler ayrılığını temin ederek yerel yönetişimde şeffaflık ve adaleti garanti altına alıyor; büyümeye ve toplumsal refaha elverişli bir ortam oluşturuyoruz.

İlke 4. Kamu Etiği

Kamu etiğinin en yüksek standartları titizlikle gözetilmeli, böylece herkesin yönetiminin, kamu kurumlarının ve kamu görevlilerinin kamu yararına hizmet ettiğine güven duyması sağlanmalıdır.

HEDEFLER
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 4.1. Kapsamlı bir kamu etiği çerçevesi oluşturulmuş olup; stratejileri, mevzuatı, düzenlemeleri, davranış kurallarını ve rehberlik ilkelerini kapsamaktadır. Bu çerçeve, politika ve karar alma süreçlerinde bireysel çıkarlardan ziyade kamu yararını — çevresel boyutlar dahil — önceliklendirir ve kamu kurumlarında ve kamu görevlileri arasında etik uygulamaların sağlanmasını temin eder.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 4.1.1. Yerel yönetim görevlileri için etik standartları ve uygulamaları detaylandıran Davranış Kuralları.
    • 1. Etik Kuralları’nın yerel otoritenin resmi web sitesinde yayımlanmış bir kopyası.
    • 2. Etik Kuralları’nın çevre koruma ve sürdürülebilirlik ilkeleriyle uyumu.
    • 3. Görevlilere Etik Kurallarını tanıtmak amacıyla yürütülen faaliyetlerin kayıtları.
    • 4. Yerel yönetim görevlileri, Etik Kuralları’nı anladıklarını ve kabul ettiklerini beyan eden imzalı dokümanlar.
    • 5. Etik çerçeveler içinde çevresel unsurların dikkate alındığına dair kanıt (örneğin herkesin suya erişim hakkının bulunduğu gibi).
  1. 4.1.2. Yerel yönetim görevlileri için kamu etiği çerçevesinin ilkeleri ve uygulanmasına yönelik düzenli eğitim oturumları ve atölye çalışmaları.
    • 1. Eğitim programlarının düzenliliğini ve katılımı gösteren eğitim takvimleri ve katılım kayıtları.
    • 2. Kamu etiği çerçevesine özel olarak hazırlanmış eğitim materyalleri ve modüller.
    • 3. Eğitim içeriğinin etkinliğini ve anlaşılmasını doğrulayan eğitim sonrası değerlendirmeler veya sınavlar.
  1. 4.2. Etik standartların ihlaliyle ilgili şikayet ve yakınmaları ele almak için açık prosedürler ile çıkar çatışmalarını — görev süresi sonrasında dahi — tespit etme, çözme veya yönetme stratejileri mevcuttur. Bu, yolsuzluğu önlemek ve onunla mücadele etmek için güçlü önlemlerin uygulanmasını; yolsuzluğun suç haline getirilmesini, kamu farkındalığının artırılmasını ve etik davranışın teşvik edilmesini içerir.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 4.2.1. Etik standartların ihlallerini ele almak ve çıkar çatışmalarını yönetmek amacıyla yerel yönetim etik komitesi kurulmuştur.
    • 1. Etik komitesini kuran resmi dokümantasyon veya tüzük.
    • 2. Etik komite oturumlarına ait toplantı tutanakları veya kayıtlar.
    • 3. Komite tarafından incelenen ihlalleri ve alınan önlemleri detaylandıran vaka kayıtları veya raporlar.
    • 4. Mevcut bildirim mekanizmaları kapsamında çevresel zararların raporlanabilme imkânı.
  1. 4.2.2. Etik standartlar, yolsuzlukla mücadele önlemleri ve bildirim mekanizmaları hakkında kamu farkındalığını artırmaya yönelik kampanyalar.
    • 1. Etik standartlar ve yolsuzlukla mücadeleye yönelik broşür, poster veya dijital içerik gibi kampanya materyalleri.
    • 2. Etik davranışı teşvik eden kamu katılım etkinlikleri veya atölye çalışmalarına ait kayıtlar.
    • 3. Farkındalık kampanyalarının erişimini ve etkisini gösteren analizler veya ölçütler. (web sayfası ziyaretleri, geri bildirim formları, vb.)
    • 4. Etik standartlar, yolsuzlukla mücadele önlemleri ve bildirim mekanizmaları, çevresel etik dahil olmak üzere kamu farkındalık kampanyaları.
  1. 4.3. Şikayet ve itirazların hem halktan hem de kamu görevlilerinden alınmasına yönelik açık prosedürler mevcuttur ve ihbarcıları korumaya yönelik önlemler yürürlüktedir. Bu önlemler, ihbarcıların mevcut veya önceki kamu kurumları ya da görevlileri tarafından doğrudan veya dolaylı bir şekilde misillemeye maruz kalmamalarını garanti altına alır.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 4.3.1. Şüpheli etik ihlalleri ve çıkar çatışmalarının — çevresel ihlallerin bildirilmesi dahil — raporlanmasına yönelik halk ve kamu görevlileri için şikayet prosedürü.
    • 1. Yerel yönetimin resmi web sitesinde yayımlanmış bir ihbarda bulunanların korunması politikası.
    • 2. Politikayı yerel yönetim çalışanlarına tanıtan eğitim veya bilgilendirme oturumlarının kayıtları.
    • 3. Politikanın uygulandığı durumları ve sonuçlarını detaylandıran vaka kayıtları veya raporlar.
  1. 4.3.2. Yerel yönetim içinde bilgi sunanlar için anonimlik ve güvenlik sağlayan gizli bir bildirim platformu veya yardım hattı sunan bilgi sunanı koruma politikası.
    • 1. Gizli bildirim platformu veya ihbar hattıyla ilgili dokümantasyon veya kullanıcı kılavuzları.
    • 2. Platformda veya inbar hattında gerçekleşen faaliyetleri gösteren kullanım istatistikleri veya kayıtlar.
    • 3. Platformun veya ihbar hattının gizliliğini ve etkinliğini doğrulayan kullanıcı görüşleri veya geri bildirimleri.
    • 4. Çevresel raporlamada ihbarda bulunanların korumasına dair kanıtlar.
Yerel yönetimimiz, yönetişim çerçevemizin ayrılmaz bir parçası olan Kamu Etiği ilkelerini benimsemektedir. Kurumumuzun ve yetkililerimizin kamu yararına hizmet etmeye devam etmesini sağlamak için kamu etiğinde en yüksek standartları koruyoruz. Şeffaflık, hesap verebilirlik ve dürüstlüğe olan kararlı bağlılığımız, topluluğumuzun çıkarlarına olan bağlılığımıza duyduğu güveni destekler. Bu da kamu güvenini pekiştirir ve yerel yönetimimizin, seçmenlerimizin ihtiyaçlarını karşılamadaki etkinliğini artırır.

İlke 5. Hesap Verebilirlik

Yönetimin, kamu kurumlarının ve kamu görevlilerinin eylemleri ve kararları için sorumluluk almalarını ve hesap verebilir olmalarını sağlamak amacıyla hesap verebilirlik mekanizmaları yürürlükte olmalıdır. Ayrıca, uygunsuz kararlar veya ihmaller için herhangi bir sonucu ya da orantılı yaptırımı kabul etmeleri gerekmektedir

HEDEFLER
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 5.1. Hesap verebilirlik çerçevesi, yerel yönetimin ve kamu görevlilerinin hangi konularda sorumlu olduğunu ve ne ölçüde yasal ve mali sorumluluk taşıdıklarını açıkça tanımlar ve belgeler.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 5.1.1. Yerel görevliler için hesap verebilirlik çerçevesi, ilgili mevzuatı, kurumları, prosedürleri, uygulamaları ve davranış normlarını ortaya koyar.
    • 1. Yerel hesap verebilirlik belgesi, resmi web sitesinde yayımlanarak kamuya kolay erişim sağlanır (örneğin, Performans raporları, Personel hedef raporu vb.)
    • 2. Belediye personeli için düzenlenen hesap verebilirlik atölyelerinin kayıtları.
    • 3. Vatandaşlardan alınan geri bildirim leri kayıtları.
    • 4. Çevresel karar alma ve politika uygulamalarında hesap verebilirliğe dair kanıtlar.
  1. 5.1.2. Resmî belgelerin kapsamlı bir şekilde kayıt altına alınması, saklanması, sınıflandırılması ve arşivlenmesine yönelik sistem.
    • 1. Revize Edilmiş Mevzuat Belgesi resmi web sitesinde yayımlanmıştır.
    • 2. Mevzuat Gözden Geçirme Sürecine ilişkin dokümantasyon.
    • 3. Revize edilmiş mevzuata erişim ve anlama kolaylığı konusundaki vatandaş değerlendirmesi.
    • 4. Davranış Kuralları ve Şeffaflık dokümanı ulaşılabilir durumdadır.
    • 5. Çevresel kayıt tutma uygulamalarına dair kanıtlar.
    • 6. Sayıştay Raporlarının web sitesinde yayınlanması.
  1. 5.2. Kararlar raporlanır, açıklanır, incelenir ve uygun olduğunda sorgulanır veya yaptırıma tabi tutulur.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 5.2.1. Kural ve düzenlemeler, temsilciler ve kurumlar tarafından sağlanması gerekenmali bilgi kategorilerini, içeriğini ve sıklığını belirleyerek, faaliyet raporları da dahil olmak üzere güncel ve anlamlı bilgilerin sürekli olarak erişilebilir olmasını sağlar.
    • 1. Çevrimiçi platform, sakinlere belediye meclis kararları hakkında ayrıntılı bilgilere erişim sağlar.
    • 2. Paydaş toplantılarının / kararlarının erişilebilir tutanaklarının arşivinin erişilebilirliği.
    • 3. Vatandaşların sorularını içeren Kayıtlara ulaşım.
    • 4. Çevresel kararlar ve gözden geçirmelere ilişkin kayıtlar.
    • 5. Raporlarda sapmalara yönelik açıklama ve iyileştirme önlemlerinin açıklanması.
  1. 5.2.2. Dış paydaşların, çevresel aktörler de dahil olmak üzere, katılımıyla düzenli gözden geçirmeler organize edilir ve bu sayede kararların incelenmesi ve yaptırım mekanizmalarının sağlanması garanti altına alınır.
    • 1. Paydaş toplantı tutanakları.
    • 2. Yaptırım eylemlerine ilişkin kayıtlar.
    • 3. Dış paydaş geri bildirimleri.
    • 4. Çevresel kararlar ve gözden geçirmelere ilişkin kayıtlar.
    • 5. Vatandaş karnesi uygulaması.
  1. 5.3. Uygunsuz kararlar veya ihmaller ve bunlardan kaynaklanan eylem ya da eylemsizlikler için etkili ve orantılı çözümler mevcuttur.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 5.3.1. Uygunsuz kararları ele almak ve belirlenmiş yetkilileri etkili çözümler konusunda eğitmek için mekanizmalar mevcuttur.
    • 1. Düzeltme protokollerinin etkinliğini doğrulayan düzeltme vaka çalışmaları.
    • 2. Eğitim kayıtları.
    • 3. Düzeltme sonuç istatistikleri.
    • 4. Çevresel konularla ilgili çözüm yolları ve eğitimlere dair kanıtlar.
  1. 5.3.2. Bilgilendirme broşürleri ve kampanyalar, mevcut çözüm yollarını ve sakinlerin bunlara nasıl erişebileceğini açıklar.
    • 1. Kampanya materyalleri, mevcut çözüm yollarını ve sakinlerin bunlara nasıl erişebileceğini açıklar.
    • 2. Kamu katılımı izleme istatistikleri.
    • 3. Sakinlerin soruları ve yanıt kayıtları.
    • 4. Çevresel konularla ilgili çözüm yolları ve eğitimlere dair kanıtlar.
Yerel yönetimimiz, yönetişim yapımız içinde Hesap Verebilirliğe güçlü bir vurgu yapmaktadır. Yönetimin, kamu kurumlarının ve yetkililerimizin eylemleri ve kararları için sorumluluk almalarını gerektiren sağlam hesap verebilirlik düzenlemeleri oluşturduk. Uygunsuz kararlar veya ihmaller için sorumlu tutulmalarını ve sonuçları ya da orantılı yaptırımları kabul etmelerini sağlıyoruz. Bu hesap verebilirlik taahhüdü, şeffaflık, adalet ve etkili yönetişime olan bağlılığımızı vurgulamakta, hizmet verdiğimiz topluluğa karşı olan sorumluluğumuzu pekiştirmektedir.

İlke 6. Açıklık ve Şeffaflık

Açıklık ve şeffaflık, yönetimin, kamu kurumlarının ve kamu görevlilerinin karar alma süreçlerinin — demokratik bir toplumda gerekli olan, yasaların belirlediği sınırlamalar ve bu sınırlamaların korumayı amaçladığı hedeflere orantılı olmak kaydıyla — kamuya açık ve erişilebilir hale getirilmesiyle sağlanmalıdır. Bu süreçte, uygun olduğu ölçüde modern dijital araçlardan da yararlanılmalıdır.

HEDEFLER
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 6.1. Bilgi, doğruluğu ve güvenliği sağlanarak, açık ve kapsayıcı bir şekilde iletilir ve kullanıcı ihtiyaçlarına göre uyarlanır.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 6.1.1. Kapsayıcı Bilgi Portalı, sakinlerin çevresel politikalar ve sürdürülebilir uygulamalara yönelik eğitimler de dahil olmak üzere, yerel bilgilere ve hizmetlere kolayca erişebilmesini sağlar.
    • 1. Web sitesi istatistiklerinin izlenmesi.
    • 2. Kullanıcı geri bildirimi: gezinme kolaylığı, bilgiye erişilebilirlik vb. konularda.
    • 3. Kayıtlı kullanıcıların kayıtları.
    • 4. Çevre politikaları ve sürdürülebilirlik odaklı eğitim programlarının belgelenmesi.
    • 5. Çevresel yeterlilik değerlendirmelerini içeren performans değerlendirme kayıtları.
  1. 6.1.2. Belediye bilgileri için periyodik inceleme sistemi, doğru, güncel ve güvenli bilgiyi garanti eder.
    • 1. Bilgi güncellemelerinin tarihleri ve sorumlu personel dahil olmak üzere kayıtları.
    • 2. Şeffaflık ve doğruluğu göstermek amacıyla iç veya dış denetim bulguları ve düzeltici faaliyetler.
    • 3. Veri koruma taahhüdünü ortaya koyan veri güvenliği önlemlerine ilişkin raporlar.
  1. 6.2. Kararların, politika uygulamalarının ve sonuçların kamuya açık olması, insanların yerel yönetimin çalışmalarını doğrudan ya da temsilci kurumlar aracılığıyla etkili bir şekilde takip etmelerini ve katkıda bulunmalarını sağlar.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 6.2.1. Belediye web sitesinde ayrılmış bir bölüm, vatandaşların meclis toplantı kayıtlarına, kararlara ve politikalara kolay erişimini sağlar. Daha iyi anlaşılabilirlik için sade dilde özetler içerir.
    • 1. Meclis toplantı ve kararları ile ilgili bölümün ziyaret kayıtları.
    • 2. Anlaşılabilir dille özetleme yapılıp yapılmadığı.
    • 3. Yasa ve kurlallara uyum ile ilgili belgelere ve denetim raporlarına ulaşmı imkanının bulunması.
    • 4. Müzekere organı (Meclis) toplantılarının göresel ve sesli kayıtlarının yayınlanması.
    • 5. Çevre ve sürdürülebilirliği yönelik bütçelerin ve harcamaların gösterildiği raporların paylaşılması.
  1. 6.2.2. Kilit girişimler, özellikle çevreyle ilgili olanlar hakkında ilerleme raporlarının sunulması için düzenli fırsatlar sağlanır ve vatandaşların yerel yetkililerle doğrudan etkileşim kurmalarına olanak tanınır.
    • 1. Katılımcıların geri bildirimlerini de içeren ktılımcı kayıtları.
    • 2. Vatandaşların katkılarını ve aksiyon kararlarını içeren toplantı notlarının paylaşılması.
    • 3. Vatandaşların beklentilerini anlamak ve memnuniyetlerini ökçmek amacıyla toplantı öncesinde ve sonrasında anketler yapılması ve sonuçkarının paylaşılması.
    • 4. Çevre kuruluşları ve sürdürülebilirlik insiyatifleri ile yapıaln iş birliklerini açıklanması.
  1. 6.3. Bilgi ve iletişim teknolojisi kanalları aracılığıyla sunulan e-yönetişim hizmetleri, kullanım kolaylığı, kalite ve veri güvenliğini önceliklendirirken, mümkün ve maliyet açısından uygun olduğunda e-okuryazarlık ve gizlilik endişelerini de ele alır.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 6.3.1. Dijital çözümler, temel belediye hizmetlerine erişimi kolaylaştırır. Erişilebilirliği artırmak ve yetersiz dijital okuryazarlık düzeylerini ele almak amacıyla rehberlik ve özellikler sunar; bu çözümler yeşil teknolojileri ve sürdürülebilir uygulamaları da içerir.
    • 1. Dijital çözümleri kullanarak hizmetlere erişen sakinlerin sayısına ilişkin benimsenme oranları.
    • 2. Kullanılabilirlik hakkında kullanıcı geri bildirimi.
    • 3. Yardım masası başvuruları.
    • 4. Yeşil teknolojileri ve sürdürülebilirlikte yeniliği teşvik eden girişimlerin belgelenmesi.
  1. 6.3.2. Çevrimiçi hizmetler kullanılırken vatandaşların kişisel bilgilerini korumak amacıyla güçlü bir veri koruma politikası ve düzenli siber güvenlik denetimleri uygulanır.
    • 1. Verilerin çalınmasına yönelik (eğer böyle bir durum oldu ise) olay raporları ve kayıtları.
    • 2. Verilerin korunmasına ve işlenmesine yönelik eğitimlere ve katılımcılarına yönelik verilerin bulunması.
    • 3. Siber güvenlik denetimleri.
    • 4. Veri güvenliğine yönelik sertifikaların bulunması.
Yerel yönetimimiz, yönetişim çerçevemiz içinde Açıklık ve Şeffaflık ilkesini güçlü bir şekilde benimsemektedir. Karar alma süreçlerimizin açık ve şeffaf bir şekilde yürütülmesini sağlamaya kararlıyız. Bu bilgileri yasal düzenlemelere uygun olarak kamuya açık ve erişilebilir hale getiriyor, demokratik değerleri koruyoruz. Uygun olduğu durumlarda modern dijital araçları benimseyerek erişilebilirliği ve kapsayıcılığı artırmaya çalışıyor, vatandaşların aktif katılımını kolaylaştırıyor ve demokratik hesap verebilirliğe ve açık yönetişime olan bağlılığımızı pekiştiriyoruz.

İlke 7. Verimli, Etkili ve Sağlam Yönetim

Yerel yönetimde tüm kamu görevlilerini kapsayacak şekilde, ayrım gözetmeksizin hizmet verdikleri herkesin refahını artırmak amacıyla, kamu kaynaklarının kullanımını en iyi şekilde değerlendirerek verimli, etkili ve sağlam bir yönetim sağlanmalıdır.

HEDEFLER
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 7.1. Stratejik ve operasyonel planlar, belirli bir zaman dilimi içinde hedefleri ve amaçları açık bir şekilde tanımlamalı; mevcut kaynakların teknik ve tahsis açısından en iyi şekilde kullanılmasını sağlamalıdır. Bu süreçte yerel demokrasi ve yetki devri ilkelerine uygun olarak yönetim düzeyleri arasında etkin koordinasyon teşvik edilmeli, çevresel sürdürülebilirlik hedefleri de dahil edilerek tüm düzeylerde yüksek kaliteli hizmet sunumu garanti altına alınmalıdır.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 7.1.1. Yerel yönetim, stratejik ve operasyonel planlarda belirlenen hedeflere ve amaçlara planlanan zaman dilimi içinde ulaşma konusunda kaydedilen ilerlemeyi vurgulayan yıllık bir rapor yayımlar. Bu rapor, kaynakların dağılımı ve kullanımıyla ilgili ayrıntılı bilgileri içererek verimliliği ortaya koyar.
    • 1. Tamamlanmış projelere ve hedeflere ilişkin kayıtlar.
    • 2. Kaynak kullanımını ve çevresel girişimler için fonların şeffaf tahsisini gösteren bütçeler ve gerçekleşmeler (hedefler bazında yapılan harcamaların rapotlanması).
    • 3. Kullanıcı ve paydaş geri bildirimi.
    • 4. Gelir tablosuna ilave olarak bilançoların kamuya açıklanması.
  1. 7.1.2. Hizmet sunumunun periyodik olarak gözden geçirilmesi, birimler arası ve paydaşlarla toplantılar düzenlenerek gerçekleştirilir.
    • 1. Değerlendirme toplantılarının notları ve aksiyon planları.
    • 2. Toplantı katılımcılarının geri bildirimlerini içeren anketler.
    • 3. Hizmetlerin iyileştirilmesine yönelik yapılan çalışmaların sonuçlarını gösteren raporlar.
    • 4. Çevreye yönelik harcamaları içeren detaylı finansal raporlar.
    • 5. Birimlerin katılım ile toplantı yapıldığını gösteren kayıtlar.
    • 6. Dış paydaşlar ile toplantı yapıldığını gösteren kanıtlar.
  1. 7.2. Performans yönetim sistemleri, önceden belirlenmiş hedefler ve amaçlarla uyumlu şekilde kurulmakta ve uygulanmakta; tüm idari düzeylerde düzenli iç ve dış denetimler gerçekleştirilmektedir.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 7.2.1. Önceden belirlenmiş hedefler ve amaçlarla uyumlu performans yönetim sistemlerini ölçmek amacıyla kilit performans göstergeleri (KPI’lar) kullanılarak periyodik performans raporları yayımlanır; bu raporlar kaynak verimliliğini de kapsar.
    • 1. Kilit performans göstergelerinin performansını içeren raporlar yayınlanır.
    • 2. Raporda tespit edilen performans çerçevesinde alınan önlemler açıklanır.
    • 3. Personlein eğitimi ile ilgili bilgilerin paylaşılması.
    • 4. Personelin performans değerlendirme sistemi mevcuttur.
  1. 7.2.2. Düzenli iç ve dış denetimler gerçekleştirilir ve denetim bulguları ile öneriler kamuya açık şekilde yayımlanır.
    • 1. Önerileri içeren denetim raporları (Sayıştay ve İç Denetim Raporları).
    • 2. Kaynak kullanımı ve çevresel hedeflerin gerçekleştirilmesini değerlendiren denetim raporları.
    • 3. Denetim sonuçlarının değerlendirilmesi sonrası alınan aksiyonlar.
    • 4. Kamuya açık şekilde yayımlanan denetim raporu özetleri (Sayıştay ve İç Denetim Raporları).
  1. 7.3. İyi yönetim, hakları tanımlayan kaliteli mevzuat, uyumlu süreçler ve erişilebilir birinler aracılığıyla sağlanmalıdır.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 7.3.1. Yasama güncellemelerini ve açıklık, erişilebilirlik ve adaleti artıran idari süreçlerde yapılan iyileştirmeleri özetleyen periyodik rapor yayımlandı.
    • 1. Yasama (mevzuat) değişiklikleri ve bunların idari iyileştirmelere etkisine ilişkin raporların yayınlanması.
    • 2. Kamu binalarında enerji verimliliğini artırmaya yönelik alınan önlemlere ilişkin raporlar.
    • 3. Personel eğitim programlarının belgeleri.
    • 4. Kullanıcı ve paydaş geri bildirimleri.
  1. 7.3.2. Vatandaş geri bildirim mekanizmaları, yerel yönetimin görüş toplamasını ve uygulanabilir hakların pratikteki uygulanmasını izlemesini sağlar.
    • 1. Vatandaş geri bildirimlerinin ayrıntılı kayıtları (hacmi ve eğilimler içercek şekilde) paylaşılması.
    • 2. Vatandaşların geri bildirimleri sonrası yapılan politika değişiklikleri ve aksiyonşara yönelik paylaşılan raporlar.
    • 3. Vatandaşların geri bildirimde bulunmasına yönelik başarılı bir şekilde yapılmış olan vatandaş farkındalığını artırmaya yönelik çalışmalar ile ilgili kanıtlar.
Yerel yönetimimiz, yönetişim uygulamalarında Verimli, Etkili ve Sağlam İdare ilkesine en yüksek önemi vermektedir. Yalnızca verimli ve etkili değil, aynı zamanda tüm vatandaşlarımızın refahına ayrım gözetmeksizin hizmet eden bir yönetim anlayışını teşvik etmeye kararlıyız. Bu taahhüt, kamu kaynaklarının en iyi şekilde kullanılmasını da kapsamakta; bu kaynakların sorumlu bir şekilde ve toplum için en fazla faydayı sağlayacak biçimde yönetilmesini garanti altına almaktadır. Bu ilkeleri benimseyerek, tüm sakinlerimizin yaşam kalitesini artırmaya adanmış, duyarlı ve hesap verebilir idari ve karar alma süreçleri sunmayı hedefliyoruz.

İlke 8. Liderlik, Yetkinlik ve Kapasite

Demokratik yönetişimin temel ilkelerinin etkili olabilmesi için, yönetimin ve kamu kurumlarının kurumsal liderliğini, kamu görevlilerinin yetkinliklerini ve kapasitelerini güçlendirmeye yönelik tutarlı ve sürdürülebilir çabalar gösterilmelidir.

HEDEFLER
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 8.1. Yerel yönetim, İyi Demokratik Yönetişim İlkeleri’nden ilham alan net bir vizyonla hareket eder ve hizmet verdiği toplumun çeşitliliğini yansıtan, proaktif, yenilikçi, öğrenen, kapsayıcı, güvenli ve temsili bir yaklaşımı benimser.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 8.1.1. Çeşitliliği ve kapsayıcılığı teşvik etme yönündeki ilerlemeyi ele alan periyodik raporlar, yürütülen girişimleri ve elde edilen sonuçları ortaya koyar.
    • 1. Yerel yönetimin iş gücündeki çeşitliliği ortaya koyan periyodik raporları.
    • 2. Personele yönelik çeşitlilikle ilgili verilen eğitimlerin listesi.
    • 3. Yönetimin kapsayıcılığa olan bağlılığını yansıtan toplumsal katılıma yönelik girişimlerinin kayıtları.
    • 4. Toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik bilinçlendirme çalışmaları.
    • 5. Toplumsal cinsiyet eşitliği eğitim ve çalışmalarına yönelik alınan geri bildirimlerin yayınlanması.
  1. 8.1.2. Yerel yönetim, yenilikçilik ve sürekli öğrenme konularında düzenli personel atölyeleri ve eğitim oturumları düzenler.
    • 1. Yenilik atölyeleri ve eğitimlerin kayıtları.
    • 2. Yeşil yönetimi teşvik eden kapasite geliştirme faaliyetleri.
    • 3. Yeniliği teşvik eden ve çevre bilincine sahip girişimleri harekete geçiren faaliyetler ve politikalar.
    • 4. Katılımcı memnuniyet anketleri veya geri bildirim formları.
    • 5. Atölye çalışmaları sonrasında personel tarafından ortaya konulan yenilikçi fikirleri veya projeleri açıklayan raporlar.
  1. 8.2. Yerel yönetim, yetkinlikleri hedeflerle uyumlu hâle getiren performans sistemleri oluşturan insan kaynakları politikalarını destekler ve liyakate dayalı yetenek gelişimini teşvik eder. Düzenli değerlendirmeler, becerileri ve kurumsal kapasiteyi belirler; bu da yetkinliklerin artırılmasına yönelik kapsamlı eğitim planlarıyla desteklenir.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 8.2.1. Yetkinlik uyum kayıtları, yerel yönetimin personel becerilerini stratejik hedeflerle ilişkilendirerek takip etmesini sağlar.
    • 1. Stratejik hedeflerle personel becerilerinin uyumunu gösteren kayıtlar, geliştirilmesi gereken alanları da belirler.
    • 2. Liyakat esasına dayalı yetenek geliştirme programlarına ve terfilere dair kanıtlar.
    • 3. Çalışanların becerilerinin yerel yönetim hedeflerine ulaşmaya nasıl katkı sağladığını gösteren çalışan görüşleri veya geri bildirimleri.
    • 4. Belediye birimler bazında yetkinlikleri belirlenmiştir.
  1. 8.2.2. Yerel yönetim, çalışanların becerilerini geliştirmeyi desteklemek amacıyla bir eğitim programı yürütmekte ve katılım kayıtlarını tutmaktadır.
    • 1. Eğitim Takvimi.
    • 2. Katılım kayıtları.
    • 3. Eğitimin etkinliğini değerlendirmek amacıyla yapılan çalışan anketleri veya değerlendirmeleri.
  1. 8.3. Araştırma, planlama, finansman, uygulama ve değerlendirme süreçlerine yönelik gerekli yapı, süreç ve kapasiteler oluşturulmuş ve desteklenmektedir. Bireysel performansı değerlendirmek, ödüllendirmek ve geliştirmekle birlikte mesleki ve kişisel gelişimi teşvik etmek amacıyla performans değerlendirme ve yönetim önlemleri ile prosedürleri mevcuttur.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 8.3.1. Kapasite geliştirme programlarının etkisini ölçmek ve iyileştirmelere yön vermek amacıyla düzenli değerlendirmeler gerçekleştirilir.
    • 1. Belirli kapasite geliştirme programlarının sonuçlarını ve etkilerini gösteren raporlar.
    • 2. Personel tarafından verilen görüşler.
    • 3. Kapasite geliştirme çabalarına atfedilen kilit performans göstergelerine ilişkin raporlar.
    • 4. Personel veya birimlere kilit performans göstergelerinin atanmış olması.
    • 5. Performans değerlendirme sisteminin etkin işlediğini gösteren kanıtlar.
  1. 8.3.2. Yerel yönetim personeline ait performans değerlendirme kayıtları ve bireysel gelişim planları, çalışan performansını ve gelişimini değerlendirmek ve geliştirmek amacıyla kullanılır.
    • 1. Çalışanlara ait performans değerlendirme kayıtları ve gelişim planları.
    • 2. Çalışan başarılarına dair örnekler.
    • 3. Terfi, kariyer ilerlemelerine ve yapılan diğer ödüllendirmelere ilişkin belgeler.
Yerel yönetimimiz, Liderlik, Yetkinlik ve Kapasite ilkesine olan bağlılığını kararlılıkla sürdürmektedir. Seçilmiş temsilcilerimizin liderlik becerilerini güçlendirmeye ve tüm kamu görevlilerimizin ve çalışanlarımızın yetkinliklerini ve kapasitelerini geliştirmeye sürekli olarak yatırım yapıyoruz. Etkili liderliği teşvik ederek, yetkinlik inşa ederek ve kamu görevlilerimizin kapasitesini geliştirerek, toplumumuza en yüksek kalitede hizmet sunabilecek ve demokratik yönetişimin en yüksek standartlarını karşılayabilecek bir yerel yönetim oluşturmayı hedefliyoruz.

İlke 9. Duyarlılık

Yönetim, kamu kurumları ve kamu görevlileri, hizmet verdikleri kişilerin meşru beklenti ve ihtiyaçlarına duyarlı olmalıdır.

HEDEFLER
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 9.1. Halkın meşru beklenti ve ihtiyaçları, şeffaf süreçler aracılığıyla sistematik olarak değerlendirilir ve kamu hizmetlerinin planlanması ve sunumuna entegre edilir.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 9.1.1. Çevresel konular da dâhil olmak üzere belirli yerel ihtiyaç ve beklentileri belirlemek amacıyla düzenli topluluk ihtiyaç değerlendirmeleri yapılır.
    • 1. Topluluk ihtiyaç değerlendirmelerine ilişkin belgeler.
    • 2. Değerlendirmelerden elde edilen toplantı tutanakları veya anket özetleri.
    • 3. Temsilci paydaşlarla oluşturulan çalışma grupları ve çalışmaları.
    • 4. Belirlenen ihtiyaçların nasıl karşılandığını gösteren vaka çalışmaları.
  1. 9.1.2. Hizmet öncelikleri ve gerekli iyileştirmeler hakkında vatandaşlardan görüş almak amacıyla kurulmuş bir kamu danışma mekanizması (örneğin, bir platform veya danışma komitesi) mevcuttur.
    • 1. Danışma mekanizmalarının toplantı tutanakları veya raporlar.
    • 2. Çevrim içi olarak toplanan geri bildirimlerin kayıtları, katılımcı sayıları ve ana temalar dahil.
    • 3. Sakinlerin görüşlerine yanıt olarak alınan önlemlerin kanıtı.
    • 4. Çevresel konulara dair topluluk görüşlerinin kayıtları.
    • 5. Kent Konseyi veya benzer bir yapı mevcuttur.
  1. 9.2. Kamu hizmeti sunumunu denetlemek için etkili prosedürler mevcuttur; bu prosedürler vatandaş şikayetleri ve Ombudsman kurumlarıyla etkileşim mekanizmalarını da içermektedir.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 9.2.1. Vatandaşların şikayet ve geri bildirimlerini iletebilmeleri için özel bir çevrim içi portal veya yardım hattı bulunmaktadır.
    • 1. Kullanıcı dostu çevrim içi portala ait istatistikler veya kayıtlar.
    • 2. Alınan şikayetlerin kayıtları.
    • 3. Şikayetlere verilen örnek yanıtlar veya çözümler.
  1. 9.2.2. Şikayetlerin sayısı ve türleri, ulaşılan çözümler ve sistemik sorunları ele almak için alınan önlemler hakkında erişilebilir yıllık rapor bulunmaktadır.
    • 1. Şikayetler ile ilgili yıllık raporlar şeffaflık ilkelerine göre hazırlanır.
    • 2. Şikâyet raporlarında yer alan konular ile ilgili alınan önlemlerin veya politika değişikliklerinin belgeleri.
    • 3. Şikayetler ile ilgili yayınlanan raporların faydasına ilişkin vatandaş geri bildirimleri.
    • 4. Yayınlanan raporda şikayetlerin konularına göre dağılımı ve şikayet sayıları paylaşılır.
  1. 9.3. İzleme sonuçlarının ve şikayetlerin zamanında ele alınması, politika ve karar alma süreçlerinin tüm aşamalarına sorunsuz bir şekilde entegre edilmiştir.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 9.3.1. İzleme sonuçlarını ve şikayetleri gözden geçirmekten sorumlu, bunların politika belirleme süreçlerine entegrasyonunu sağlayan farklı birim temsilcilerinin yer aldığı görev gücü bulunmaktadır.
    • 1. Organizasyon şeması görev gücü detaylarıyla birlikte.
    • 2. Görev gücü toplantı tutanakları.
    • 3. Görev gücü çalışmalarının katkısıyla şekillenen örnek politika belgeleri.
  1. 9.3.2. İzleme sonuçları ve şikayetler ile bunların politika değişiklikleri ve kararlar üzerindeki etkisine dair düzenli ilerleme raporları bulunmaktadır.
    • 1. Hedefler ve şikayetler ile ilgili hazırlanmış ilerleme raporları.
    • 2. Şikayetler ve gözetim çalışmalarının politikalar üzerinde yarattığı değişiklikler ile ilgili bilgi ve kayıtlar.
    • 3. Hazırlanmış olan raporların yerel politikalar ve kararlar üzerinde yarattığı etkiye yönelik vatandaş geri bildirimleri.
Yerel otoritemiz, yönetişim yaklaşımımızın temel taşlarından biri olarak Yanıt Verebilirliğe güçlü bir vurgu yapmaktadır. Yönetimimizin, kamu kurumlarımızın ve kamu görevlilerimizin, topluluk üyelerimizin meşru beklentilerine ve ihtiyaçlarına yanıt verme kapasitesine ve istekliliğine sahip olmasını sağlamaya kararlıyız. Yanıt verebilirlik, çeşitli ihtiyaçları karşılayan etkili ve hesap verebilir bir yönetişim sağlama misyonumuzun merkezinde yer almaktadır. Toplum üyeleriyle aktif olarak etkileşim kurarak, endişelerini dinleyerek ve politika ve hizmetlerimizi buna göre şekillendirerek, onların çıkarlarına hizmet etme konusundaki kararlılığımızı ortaya koyuyoruz.

İlke 10. Sağlam Mali ve Ekonomik Yönetim

Tüm kamu kurumlarında ve kamu görevlileri tarafından kamu kaynaklarının en iyi şekilde kullanılması ve herkesin refahını ve mutluluğunu artıran politikaların uygulanmasını sağlamak amacıyla sağlam mali ve ekonomik yönetim sağlanmalıdır.

HEDEFLER
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 10.1. Ekonomik ve mali politikalar, diğer planlar ve stratejilerle açık şekilde birbiri ile bağlantılı olup, uzun vadeli ekonomik büyümeyi desteklemek amacıyla hedefler ve önlemler belirler; bu süreçte toplumsal ve çevresel refahı, kuşaklar arası adalet dahil olmak üzere, bu konuları olumsuz etkilememeye özen gösterilir.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 10.1.1. Yerel ekonomik strateji ve ekonomik ve mali politikaları yerel otorite kalkınma planlarıyla uyumlu hale getirilir; bu strateji aynı zamanda açık ve şeffaf satın alma uygulamalarını da içerir.
    • 1. Stratejik planlar ile ulusal ve bölgesel kalkınma planları arasında uyumun olduğunun gösterilmesi.
    • 2. Bütçe kapsamında alınan kararlar ve hayata geçirilecek projeler ile politikalar arasındaki bağlantının ortaya konulması.
    • 3. Politikaların hayata geçirilmesine yönelik yıllık faaliyet raporları.
    • 4. Satın alma kural ve prosedürleri.
    • 5. Raporlarda politika hedefleri ile gerçekleşmeler arasındaki farkların ve iyileştirme önlemlerinin açıklanması.
  1. 10.1.2. Ekonomik ve mali politikaların toplumsal ve çevresel etkilerini değerlendiren düzenli sürdürülebilirlik etki değerlendirmeleri yapılmaktadır.
    • 1. Düzenli olarak hazırlanmış olan sürdürülebilirlik etki değerlendirme raporları.
    • 2. Paydaş katılım raporları ve bu raporların toplantı bulgu ve çıktılarını içermesi.
    • 3. Mali politikaların yerel kalkınma planlarıyla nasıl uyumlu olduğunu gösteren belgeler.
  1. 10.2. Gerek dış gerekse iç denetimler, mali yönetiminin sağlamlığının, tutarlılığını ve risklerin değerlendirilmesinin, yönetiminin ve izlenmesinin etkinliğini güvence altına almak için yapılır.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 10.2.1. Yerel otoritenin mali yönetim uygulamalarını değerlendirmek amacıyla yıllık dış denetimler gerçekleştirilmektedir.
    • 1. Yayınlanmış dış denetim raporları, mali yönetim bulgularını ve önerilerini detaylandırmaktadır (Sayıştay Raporları).
    • 2. Sayıştay Raporları İnternet sitesinde yayınlanır.
    • 3. Denetim bulgularının iyileştirilmesine yönelik alınan önlemlerin kayıtları.
  1. 10.2.2. Kilit risk göstergelerini sürekli izlemek ve güncellemek için bir sistem uygulanır; potansiyel risklerin durumu ve bunları yönetmek için alınan önlemler hakkında düzenli güncellemeler yapılır.
    • 1. Düzenli olarak güncellenen risk göstergesi raporları, potansiyel riskleri ve yönetim önlemlerini göstermektedir.
    • 2. Risk yönetimi üzerine yapılan birimler arası toplantıların belgeleri.
    • 3. Risk izleme çalışmaları sonrasında başlatılan ilgili risklere yönelik projelere ait kayıtlar.
  1. 10.3. Ekonomi ölçeklerinin belirlenmesi, yüklerin ve faydaların adil paylaşımı ile risklerin azaltılması amacıyla iş birliği ve ortaklık mekanizmaları aranmaktadır.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 10.3.1. Hizmetlerin ortak sunumu için belediyeler arası iş birliği düzenlemeleri bulunmaktadır.
    • 1. Ortak hizmet sunumu konusunda imzalanmış belediyeler arası anlaşmalar.
    • 2. Ortak çalışmalar sonucu ortaya çıkan maliyet azalması ve hizmet kalitesindeki iyileşmelere dair raporlar.
    • 3. Sürmekte olan belediyeler arası iş birliği mekanizmalarına dair kanıtlar.
  1. 10.3.2. Doğal afetler veya ekonomik durgunluklar gibi risklerin azaltılmasına yönelik belediyeler arası anlaşmalar.
    • 1. Ortak risk azaltma projelerinin başarısını vurgulayan raporlar.
    • 2. Risklerin gerçeklemesi sırasında paylaşılan kaynaklara dair kayıtlar.
    • 3. Krizler sırasında yerel yönetimler arasında kaynakların ortak kullanımı ve destek sağlandığına dair kanıtlar.
    • 4. Ortak risk azalma çalışmalarına yönelik imzalanmış sözleşmeler ve protokoller.
Yerel yönetimimiz, yönetişim çerçevemiz içinde Sağlam Mali ve Ekonomik Yönetim konusuna güçlü bir vurgu yapmaktadır. Sağlam mali uygulamaları ve ekonomik yönetimi sürdürmeye kararlıyız. Bu taahhüdümüz, tüm kamu görevlilerini kapsayarak kamu kaynaklarının en iyi şekilde kullanılmasını sağlamaktadır. Politikalarımız, toplumumuzdaki tüm sakinlerin refahını ve mutluluğunu teşvik etmek üzere tasarlanmıştır. Mali sorumluluğu koruyarak ve sakinlerimizin refahını artıran ekonomik politikalar izleyerek, herkes için istikrarlı ve müreffeh bir ortam yaratmayı hedefliyoruz.

İlke 11. Sürdürülebilirlik ve Uzun Vadeli Yönelim

Yönetimin, kamu kurumlarının ve kamu görevlilerinin aldığı kararların ve gerçekleştirdiği eylemlerin sürdürülebilirliğini en üst düzeye çıkarmak için çaba gösterilmelidir ve bu kararların gelecekteki nesiller üzerindeki potansiyel etkileri ile bu nesillerin kendi ihtiyaçlarını karşılama yetenekleri dikkate alınmalıdır.

HEDEFLER
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 11.1. Mevcut politika ve karar alma süreçleri, dayanıklılık, sürdürülebilirlik ve kuşaklar arası adalete atıfta bulunmakta; bu süreçlerin yönetim, toplum ve çevre üzerindeki mevcut ve gelecekteki etkilerini kabul etmektedir.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 11.1.1. Kilit performans göstergelerine (KPI’lara) dayalı olarak uygulanan, dayanıklılık, sürdürülebilirlik ve kuşaklar arası adalet unsurlarını yerel politika ve karar alma süreçlerine entegre eden kapsamlı bir değerlendirme çerçevesi.
    • 1. Politikaların ve kararların zaman içindeki yönetim, toplum ve çevre üzerindeki etkilerine dair etki analizleri ve düzenli raporlar.
    • 2. Dayanıklılık, sürdürülebilirlik ve kuşaklar arası adalet ilkeleriyle daha iyi uyum sağlamak amacıyla değerlendirme sonuçlarına göre değiştirilen politikalara dair somut örnekler.
    • 3. Paydaş katılımı faaliyetlerine dair kayıtların tutulması ve bu katkıların karar alma ve politika düzenlemelerini nasıl etkilediğinin gösterilmesi.
    • 4. Sürdürülebilirlik konuları ile ilgili paydaş toplantılarının yapılması.
    • 5. Faaliyet raporlarında sürdürülebilirlik hedeflerinin gerçekleşmesine yönelik değerlendirmeler.
  1. 11.1.2. Dayanıklılık, sürdürülebilirlik ve kuşaklar arası adalet konularında farkındalık ve anlayışı artırmaya yönelik, yerel toplumun yararına düzenli olarak organize edilen hedefe yönelik kamu katılımı ve eğitim programları.
    • 1. Atölye çalışmaları, seminerler ve kamu katılımı ile eğitim programları kapsamındaki etkinliklere toplumun katılımına dair katılımcı kayıtları.
    • 2. Yayınlanan eğitici dokümanlar.
    • 3. Çalışanların ve paydaşların bilgilerinin değerlendirmesine yönelik çalışmalar.
    • 4. Çevre konusunda farkındalık yaratma ve eğitim herkesin erişimine açıktır.
  1. 11.2. Politika ve karar alma süreçleri, hedef aldıkları bağlamın tarihî, kültürel ve toplumsal yönlerini kabul eder ve korumaya çalışır.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 11.2.1. Yerel yönetim, önerilen politika ve kararların olası kültürel, tarihî ve toplumsal etkilerini değerlendirmek için kullanılan bir kültürel koruma stratejisine sahiptir.
    • 1. Kültürel koruma değerlendirme raporları.
    • 2. Rekreasyonların politikalara entegrasyonuna dair dokümantasyon.
    • 3. İlgili paydaşlardan (tarihçiler, kültürel kuruluşlar, topluluk grupları) gelen geri bildirim raporları ve katkılar.
    • 4. İlgili paydaşlardan gelen geri bildirimrapoarlarına ve katkıları çerçevesinde politka, strateji ve aksiyonlarda yapılan değişikliklere yönelik kanıtlar.
  1. 11.2.2. Yerel yönetim, tarihî ve kültürel miras ile toplumsal yaşam üzerinde etkisi olan kararlarda toplumu sürece dahil eder.
    • 1. Toplum danışma toplantıları özetleri.
    • 2. Toplum katılımı planları.
    • 3. Toplum katılımı ile ilgili paylaşılan göstergeler (paydaşların listesi, uzmanlıkları, vb.)
    • 4. Tuplımla görüşmeler sonucunda alınana görülerin kararlara olan etkisine yönelik kanıtlar.
  1. 11.3. Stratejik planlama süreçleri yürürlüktedir; bu süreçler kilit paydaşları içermekte olup, seçim döngülerinin ötesine geçerek insanların ve toplulukların gelecekteki ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlamaktadır.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 11.3.1. Yerel yönetim, seçim döngülerinin ötesine uzanan, toplum merkezli uzun vadeli bir plana sahiptir; bu plan, toplumun gelecekteki ihtiyaçlarını belirlemekte ve temiz, sağlıklı ve sürdürülebilir bir çevrede yaşama hakkının doğası, içeriği ve sonuçları üzerine düşünmektedir.
    • 1. Seçim döngülerinin ötesine uzanan, geleceğe yönelik vizyonu, hedefleri ve stratejileri ortaya koyan uzun vadeli plan.
    • 2. Toplumla yapılan vizyonun gerçekleşmesine yönelik anketlerin sonuçları ve toplumdan alınan geri bildirimleri.
    • 3. Uzun vadeli planın uygulanmasında kaydedilen ilerlemelere ve ulaşılan kilometre taşlarına dair periyodik raporlar.
    • 4. vizyon çalışmalarına yönelik paydaş katılım toplantılarının yapılması.
  1. 11.3.2. Yerel paydaşlar ve yerel yönetim personeli için, uzun vadeli planlama süreçlerini uygulamak ve sürdürmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaya yönelik düzenli eğitim programları organize edilmektedir.
    • 1. Eğitim planları ve katılım kayıtları.
    • 2. Sahip olunan veya edinilen bilgi değerlendirmeleri.
    • 3. Başarılı planlama vaka çalışmaları.
Yerel yönetimimiz, yönetişim felsefemizin temel bir unsuru olarak Sürdürülebilirlik ve Uzun Vadeli Odağa derin bir bağlılık göstermektedir. Yönetim, kamu kurumları veya kamu görevlileri tarafından alınan kararların ve gerçekleştirilen eylemlerin sürdürülebilirliğini en üst düzeye çıkarmak için titizlikle çalışıyoruz. Bu taahhüdümüz, aldığımız kararların gelecekteki nesiller üzerindeki potansiyel etkilerini ve onların kendi ihtiyaçlarını karşılama yeteneklerini dikkate almayı da kapsamaktadır. Mevcut zorlukları ele alırken, gelecekteki nesillerin refahı ve ihtiyaç duyacakları kaynakları koruma arasında denge kurmaya gayret ediyoruz. Uzun vadeli odağımız, politikalarımıza ve uygulamalarımıza yön vererek, toplumumuzun kaynaklarının sorumlu bir şekilde yönetilmesini ve geleceğinin korunmasını sağlamaktadır.

İlke 12. Değişime ve Yeniliğe Açıklık

Yönetim, kamu kurumları ve kamu görevlileri, kamu hizmetlerinin dayanıklılığını ve kalitesini artıracaksa değişimi ve yeniliği proaktif bir şekilde benimsemeye hazır olmalıdır. Bu süreçte değişen beklentiler ve gerçeklikler dikkate alınmalı, iyi uygulamalardan faydalanmak ve bilgi birikimini artırmak amacıyla geniş katılımlı iş birlikleri kurulmalıdır.

HEDEFLER
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 12.1. Kamu kurumlarında, daha iyi sonuçlar elde etmek amacıyla esneklik, öz değerlendirme ve sürekli öğrenmeye dayalı olarak; bağlamın ve dış çevrenin değişimlerine, halkın ihtiyaç ve tercihlerine ve kültürel dönüşüme uyum sağlayabilecek elverişli bir iklim oluşturulmaktadır.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 12.1.1. Düzenli öz değerlendirmelerin yapılmasını, karar alma esnekliğinin teşvik edilmesini ve sürekli öğrenme mekanizmalarının uygulanmasını sağlayan kapsamlı yönergeler oluşturulmuş / benimsenmiştir.
    • 1. Yerel düzeyde insan üzerinde yaratılan etkinin değerlendirmesi üzerine raporlar/çalışmalar.
    • 2. İnsan hakları kuruluşları ve dış paydaşlarla girişimler, projeler vb. konularda iş birliği.
    • 3. Değerlendirme bulgularına dayanarak yapılan politika entegrasyonu/güncelleme ve uygulamalara yönelik raporlar veya açıklamalar.
    • 4. Çevresel sürdürülebilirlikte yeniliği teşvik eden girişimlere dair kayıtlar ve belgeler.
  1. 12.1.2. Yenilik ve açıklık, değişim yönetimi ve kültürel yeterlilik programlarını kapsayan kapasite geliştirme girişimleri aracılığıyla teşvik edilmektedir.
    • 1. Kapasite Geliştirme Programı Dokümantasyonu.
    • 2. İnovasyon Başarı Hikayeleri.
    • 3. Personel Anketleri ve Geri Bildirimleri.
    • 4. Çevresel yeniliklerin personel tarafından önerilmesi ve uygulanmasına dair dokümantasyon.
  1. 12.2. Yerel otorite, ulusal ve uluslararası düzeyler de dahil olmak üzere, diğer kamu ve özel aktörlerle ve sivil toplum kuruluşları ile bilgi paylaşımında bulunmaktadır.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 12.2.1. Kamu ve özel sektör aktörleri, sivil toplum kuruluşları (çevre kuruluşları dahil) ve uzmanlarla düzenli olarak sektörler arası bilgi alışverişleri düzenlenmektedir.
    • 1. Bilgi Paylaşımı Raporları.
    • 2. Ortak Proje Anlaşmaları.
    • 3. Bilgi paylaşımı faaliyetlerine katılanların görüşleri.
    • 4. Çevresel sürdürülebilirlikte belirlenen ve değerlendirilen en iyi uygulamaların belgeleri, raporları.
  1. 12.2.2. Yerel otorite, yerel topluluğun yararına değerli uluslararası bilgi ve deneyimi kazandırmak amacıyla uluslararası ortaklıklar ve projeler geliştirmekte ve bu projelere katılmaktadır.
    • 1. Uluslararası ortaklık projeleri.
    • 2. Uluslararası ortaklıkların yerel etkisine dair raporlar.
    • 3. Uluslararası ortaklardan iş birliklerine yönelik görüş ve değerlendirmeler.
    • 4. Çevre bilincine sahip girişimlerin oluşturulmasını teşvik eden politika ve teşvikler.
  1. 12.3. Yerel otorite, ihtiyaç duyulduğunda bilgi, kurumsal yapılar, yönetim, araçlar ve metodolojiler açısından yenilik yapmak amacıyla başarılı uygulamaları tanımlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir.
GÖSTERGELER
ÖNERİLEN KANITLAR
  1. 12.3.1. Yenilikçi çözümler geliştirmek ve uygulamak amacıyla birimler arası iş birliği teşvik edilmektedir.
    • 1. Birimler arası proje vaka çalışmaları.
    • 2. Birimler arası iş birliğini teşvik eden toplantıların kayıtları, tutanakları.
    • 3. Birimler arası iş birliği deneyimlerine dair personel geri bildirimleri.
    • 4. Çevresel sürdürülebilirlik konusunda belirlenen ve değerlendirilen en iyi uygulamaların kayıtları, raporları.
    • 5. Birimler arası iş birliği sonucu ortaya çıkan ve uygulamaya alınan yenilikler.
  1. 12.3.2. Yerel topluluk üyelerine, işletmelere ve kuruluşlara, çevresel sorunlar da dahil olmak üzere belirli yerel zorluklara çözüm getirmek veya hizmetleri iyileştirmek amacıyla yenilikçi çözümler ya da uygulamalar önermeleri için bir platform sunulmaktadır.
    • 1. Toplum kaynaklı yenilikçi önerilerin kayıtları.
    • 2. Toplumdan ilham alan yeniliklerin uygulamadaki örnekleri.
    • 3. Yenilik süreçlerine toplumun katılımına dair geri bildirimler.
    • 4. Yeniliklerin önerilmesine imkan sağlayacak fiziki ve/veya dijital olarak oluşturulmuş platform.
Yerel otoritemiz, yönetişim yaklaşımımızın temel bir unsuru olarak Değişime ve Yeniliğe Açıklık İlkesine tamamen bağlıdır. Yönetimimiz, kamu kurumlarımız ve kamu görevlilerimiz arasında değişime ve yeniliğe hazırlık kültürünü aktif olarak teşvik etmekteyiz. Yeni fikirleri ve yaklaşımları benimseyerek, kamu hizmetlerimizin dayanıklılığını ve kalitesini artırmanın yollarını sürekli olarak arıyoruz. Değişen beklentilere ve gerçekliklere uyum sağlamanın önemini anlıyor, iyi uygulamalardan yararlanmak ve bilgiyi geliştirmek için başkalarıyla aktif olarak iş birliği yapıyoruz. Açıklık ve yeniliğe olan bağlılığımız, topluluğumuza en iyi hizmeti sunma ve onların değişen ihtiyaçlarına uyum sağlama konusundaki kararlılığımızın bir göstergesidir.